Friday, September 10, 2010

Alhamdulillah... Akhirnya sampai juge...

Tepat jam 1.00 pagi 9 September, aku bertolak dari KT ke Penang... buat pulak hubby kena CB dari petang semalam. Asyik berenti berkejar ke toilet. Sian kat dia... baru sehari kena CB dah nampak kurus dah... hehehe... sebelum ni diet cam nak rak tapi tak susut pun... lagi sihat ada la.

Dalam kul 9.00 pagi aku selamat sampai depan umah mama ngan abah... masa aku sampai mama ngan adik tak de kat rumah... gi beli barang untuk raya esok...

Tapi aku dah pecahkan rekod aku tidur dalam 2 jam je sepanjang perjalanan... biasanya start je masuk dalam kete, mesti aku dah tak sedar diri... sedar tak sedar bila hubby kejut dah sampai depan umah... nak buat camana aku memang cam tu...

Kul 4.00 petang, aku ajak Tati gi shopping kat Jusco. Sebab tak nak kalut dengan jam, Tati ajak aku naik moto... nak ajak hubby aku, sampai je umah dia yang dah keletihan drive dan habis tenaga mengerah keringat masuk ke toilet... terus pengsan. Dalam masa 2 jam shopping, aku dah siap beli baju kurung dan baju melayu anak2 beserta dengan 3 pasang baju adik. Kelakar pulak bila aku beli baju tak ukur di badan anak sendiri... siap aku kira pakai jengkal. Bahu Aiman 2 jengkal suku... pinggang dia 4 jengkal... nasib baik la kena je bila suruh bebudak tu try...

Dalam perjalanan balik sempat pulak aku singgah pasar ramadhan. Beli beberapa juadah dan sampai di umah dah dekat kul 7. Tunggu punya tunggu dekat kul 7.25 pm baru bukak puasa. Biasanya kat KT, 7.12 pm dah berbuka dah... Maknanya, sempatlah aku berbuka dengan family aku walaupun sehari je... Alhamdulillah...

Esok nak raya dah... sebelum tido, iron sume baju untuk esok... mata dah ngantuk sangat. Tapi masih nak tulis jugak... so... selamat zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..........
Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati