Thursday, November 11, 2010

Bila Anak Dibanding-bandingkan!

Pressure pulak aku rasa setiap kali anak2 dapat keputusan exam. Tambah pulak ada sepupu yang sama umur. Anak baru darjah 2 ngan 3 tapi macam baru lepas SPM. Mesti kakak-in-law aku akan call tanya anak aku dapat brapa A? Dapat nombor brapa? soalan BM no... Aiman boleh jawab tak? bla bla bla... Alahai! aku ni manusia yang tak sempat nak jaga anak sampai ke tahap tu... tapi itu boleh dianggap sebagai cabaran... cabaran untuk menjadi seorang mama yang lebih baik... tapi tu la... pressure tetap pressure!

Aku memang tabik spring dengan kakak-in-law aku nih... kalau boleh nak pegi duduk sebelah anak masa kat sekolah... walau anak2 dah masuk sekolah asrama penuh... semua buku rujukan anak2 mesti ada 2 copy... 1 untuk anak bawak pegi asrama... 1 lagi dia study kat umah... hujung minggu gi bawak anak2 outing sambil bagi tuition... klas tak? Padahal, dia belajar setakat SPM dan hanya seorang surirumah! Tapi aku memang respect dengan semangat waja dia! Aku yang calon nak buat master ni????? hampeh!


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati