Wednesday, November 10, 2010

Tak tahu apa nak buat bila...

Anak lelaki tunggal aku yang sorang ni suka membasahkan tilam setiap malam. Kencing tempat tido! Lemah sungguh bila bangun pagi terpaksa merasa frust! Makin lah aku jadi cepat tua! Umur dah nak masuk 8 tahun... macamana nak buat??? Nak tido dah pegi pisss! Tengah malam pisss lagi kat tempat tido! Boleh bankrup aku nak kena antar toto dia kat kedai dobi... nak basuh sendiri? Alasan yang boleh aku bagi... tak sempat... dan... mesin basuh kecik (muatan 6kg je...) hangit habis mesin basuh aku! dan... ditambah sikit perasaan malas nak layan! Kekadang kesian jugak... bukannya dia suka2 nak pisss kat tempat tido kan? Yang aku paling kesian bila dia tersedar dah terpisss kat tempat tido... muka pucat lesi sebab takut kena marah... sampaikan sekarang ni... aku pasrah je lah... selagi dapat elak aku elak! Tapi kalau dah tak boleh... Redho je la... anak aku jugak... bukan anak orang lain... dugaan pada aku, sebagai seorang ibu yang selalu abaikan anak2 kerana kerja... terfikir jugak kalau Tuhan saja nak bagi aku hadapi dugaan ni supaya aku tak terus terlupa bahawa aku ada amanah lain yang aku kena jaga selain daripada kerja dunia semata-mata...

Semoga anak2 aku menjadi insan yang berguna dan beriman... Amin...


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati