Saturday, December 4, 2010

Macamana nak hilangkan ketagih...

... anak bertuah aku ni terhadap puting dia? Umur dah lebih 5 tahun... penat kepala aku pikir! Tapi sebenarnya aku tak sampai hati... sebabnya...

1. Dia akan tak tido boleh sampai 24 jam kalau tak de puting dia.

2. Dia anak istimewa. Tak pandai nak cakap dan tak tau nak merengek pun mintak puting dia.

3. Satu2nya perkara yang dia pandai buat sendiri adalah ambil puting yang tergantung kat baju dia masukkan dalam mulut sedangkan botol susu pun tak pandai nak pegang sendiri.

4. Aku rasa dia cute dalam dunia dia sendiri dengan puting yang tergatung kat leher baju dia...

Dan aku rasa hakikatnya... aku yang bersalah... sebab... aku tak boleh nak buat hati kering... jangan bagi dia isap puting dia lagi...



Terima Kasih

8 comments:

  1. biar je kot..
    nanti dia akan tinggalkan jugak..
    saya tak ada pengalaman anak yang isap puting ni..

    ReplyDelete
  2. saya rasa biarlah...janji dia suka...kesian sangat kalau sampai tak boleh tido bila tak ada puting..munkin lepas ni boleh perlahan-lahan pisahkan....tak sampai hati kalau tengok budak tak dapat sesuatu sampai tak boleh tido

    ReplyDelete
  3. biarkan ajer....sbb my hero dulu pun mcm nie..dah buat mcm2..sekali tu dia sakit...terus berenti..

    ReplyDelete
  4. emm... betul lah agaknya... biarkan je lah dulu... harap 1 masa nanti dia sendiri yang tak nak.

    ReplyDelete
  5. Salam Nanie,

    kalau akak, let it b. INSYALLAH sampai satu masa dia akan hilang. Dah kata ISTIMEWA kan ..biarkan dulu.. kesian..

    ReplyDelete
  6. adei memang tak boleh buat per tu,,tunggu dia besar sket guna cara saiko....dedulu ank bee pun sampai 5 thn nyot2

    ReplyDelete
  7. urmm... ada org ajar, tumbuk bwg putih n sapu kt
    puting tu.. ble dia rasa xcdap.. nti dia xmau laa...

    Heee... tu ptua my mom n mk2 sedara .. kih3

    ReplyDelete
  8. for me, akak memang seorang ibu yang kuat...

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati