Monday, February 18, 2013

Practical Oh Practical!

Ingatkan bila dah nak dekat 13 tahun kerja ni, tak de lah nak kena buat praktikal lagi... hmm... tak sangka pulak bila tetiba dapat peluang sambung belajar lagi ni... ada lagi praktikal nak kena buat! huhuhu... jadi pelayan di mana2 restoran... ha! camana nak buat tuh? Nak cari restoran sape lah pulak! 

Bukanlah bermaksud memperkecilkan tugas sebagai pelayan... cuma segan sikit je... maklumlah dah lama tak berkecimpung dalam melayan pelanggan ni... Oppss! melayan pelanggan??? Pelanggan restoran ok! Lama dulu abah aku bukak kantin sekolah... aku lah jugak yang jadi salah sorang pelayannya... pastu setakat berniaga kat pasar malam pun aku pernah buat... asal cuti sekolah aku akan tolong mak aku jual popia kat pasar malam... masih ingat lagi sampai terpaksa bukak puasa dalam kete sebab pitam! hehehe maklumlah customer ramai sangat... bulan puasalah katakan! itu belum bab kena marah sebab orang tunggu lama! mana taknya... gabra lah aku bila penuh orang kat depan dok tunggu aku membalut popia basah! hehehe...banyak pengalaman aku masa dulu... tapi bila dah lama tak buat... agaknya dah hilang skill dah!

Tapi betullah kata orang... pengalaman mendewasakan kita... supaya kita lebih memahami orang lain walaupun kita tidak berada di tempatnya...


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati